شركت سهامي پتروشيمي بندرامام

اهداف و ماموریت‌ها

شرکت پتروشیمی بندرامام با استفاده از خوراک میعانات گازی، نفتا، نمک استحصالی از آب دریا، انواع محصولات پایه‌ای و اصلی پتروشیمی و پلیمرهای با ارزش افزوده بالا و کیفیت مطلوب را تولید و به بازارهای داخلی و بین‌المللی عرضه می‌نماید.

ما بر این باوریم که با استفاده از مزیت‌های شرکت از جمله دسترسی به آب‌های بین‌المللی، راه‌آهن، خوراک ارزان، نیروی انسانی ماهر, برند برتر پتروشیمی بندر‌امام (اولین تولید کننده محصولات پلیمری در ایران و کیفیت بالای محصولاتی نظیرLPG و بنزن و…)وتنوع بی‌بدیل محصولات به دلیل دارا بودن سه زنجیره پایه تولید محصولات پتروشیمی آروماتیک ,الفینها و کلر الکالی جهت تولید طیف گسترده ای از محصولات از جمله( HD,LD,SBR,PVCو…) همواره به دیدگاه مشتریان داخلی و خارجی خود ارج نهیم و خواسته‌ها و نیازهای آنها را در کانون توجه خود قرار دهیم.

چشم انداز شرکت (Vision)

پنجمین شرکت سودآور پتروشیمیایی آسیا در سال ۲۰۲۰ میلادی

۵th top profitable Asian petrochemical company

 

محورهای تحول استراتژیک

اهداف استراتژیک

  1. سودآوری پایدار
  2. افزایش درآمد
  3. بیشینه سازی بازدهی دارایی ها
  4. مدیریت بهینه هزینه ها
  5. تحویل به موقع
  6. کیفیت پایدار محصول
  7. افزایش حجم تولید
  8. کاهش ضایعات تولیدی
  9. تأمین خوراک
  10. مدیریت بهینه دارایی های فیزیکی
  11. مدیریت بهینه انرژی
  12. نفوذ در بازار های جدید
  13. توسعه زنجیره ارزش
  14. شهروند مسئول جامعه بودن
  15. ارتقاء ایمنی
  16. صیانت از محیط زیست
  17. بندرامام الکترونیک e-BIPC
  18. توسعه سیستم‌های مدیریتی
  19. ارتقاء رضایت کارکنان

نقشه استراتژی شرکت سهامی پتروشیمی بندر‌امام

استراتژی‌

  1. تامین خوراک NGL از سایر منابع (فاینانس، خارج از کشور) و تکمیل ظرفیت خالی واحدهای NF
  2. تمرکز بر صادرات با هدف افزایش سهم بازار در بازارهای هدف (رسوخ در بازار) و ورود در بازارهای جدید( توسعه بازار)
  3. تقویت هوش بازار ( Market Intelligence) و درک روندهای آتی در بازارهای هدف
  4. Redesign مجتمع با هدف حذف واحدهای زیان‌ده و جایگزین نمودن آنها با سایر محصولات قابل تولید دارای بازار مناسب
  5. توسعه در بخش پلی‌الفین‌ها با توجه به حاشیه سود بالاتر محصولات نسبت به سایر محصولات
  6. راه‌اندازی واحد الفین در طرحهای توسعه‌ای شرکت
  7. بهینه سازی خطوط تولید با هدف افزایش ضریب تبدیل خوراک به محصولات
  8. مدیریت بهینه انرژی
  9. مدیریت بهینه دارایی‌های فیزیکی
  10. بازآرایی ساختار سازمانی و بازنگری در کلیه سیستم‌های منابع انسانی
  11. کنترل بهینه هزینه‌های سربار تولید
  12. مکانیزه کردن فرآیندهای کسب و کار از طریق استقرار سیستم جامع مکانیزه
  13. توسعه، توانمندی و نگهداشت کارکنان کلیدی (پرسنل شاغل در مشاغل استراتژیک)

 

درباره این برگه
تاریخ آخرین بروزرسانی: ۱۳۹۶/۰۹/۱۲

« بازگشت به صفحه اصلی